De reis en aankomst in Italië - zaterdag 23 september 2023

23 september 2023 - Sorrento, Italië

Vanmorgen al op tijd wakker om nog wat dingetjes in te pakken voor de reis, en om acht uur stappen we in de auto naar Schiphol, waar we rond kwart over negen aankomen om de auto te parkeren, ergens in Schiphol-rijk, daarna met de bus naar de vertrekhal van de luchthaven. Bagage inleveren, door de beveiliging, het loop allemaal wel aardig soepel.

Dan gaan we op zoek naar een gelegenheid om koffie te drinken, het wordt LaPlace. Koffie met een broodje waarna we nog even wat luchtjes inkopen en wij op zoek gaan naar gate C12 waar ons vliegtuig zal vertrekken om 12.45 uur.

Het loopt allemaal ook hier voorspoedig en met een kleine vertraging zetten we koers naar Napels, een vlucht van 2 uur en 5 minuten wordt ons verteld. Maar als we Napels naderen gaat dat iets anders worden want we kunnen niet landen, boven de luchthaven bevindt zich een zwaar onweer. We moeten wat rondjes draaien in afwachting wat het onweer gaat doen, in het uiterste geval moeten we uitwijken naar een andere luchthaven.

Maar uiteindelijk krijgen we het bericht dat de piloot het “gaat” proberen, een opmerking die wel wat hilariteit oproept. Maar het proberen gaat goed en we landen netjes en het vliegtuig wordt geparkeerd, na enig wachten komt er een trap aan, maar die moet een paar pogingen doen om goed voor het vliegtuig te staan, blijkbaar een nieuwe man die dat moet doen. Dan naar de band om te wachten op de koffers, na een aantal koffers stokt de aanvoer en we wachten een half uur, maar er komt niets, uiteindelijk wordt er omgeroepen dat de rest van de koffers op een andere band komen, en daar zitten die twee van ons redelijk snel bij. Dan naar buiten op zoek naar de bus van het verhuurbedrijf van de auto. Ook hier weer wachten en dan komt er een klein busje aan waar de 15 mensen die er nu staan niet inkunnen. Gelukkig staan wij vooraan en stappen in. Dan de papieren invullen voor de auto en we kunnen een bijna nieuwe Ford Focus Station meenemen voor 3 weken. Op de teller staan nog maar 1669 km.

We rijden gelijk naar ons eerste overnachtingsadres in Sorrento waar we even na zeven uur aankomen. Margrita de eigenaar verteld ons een en ander en verwelkomt ons met een lekker drankje. Ze laat ons de kamer zien en we installeren de koffers, waarna we naar het centrum lopen om te zien of we hier ergens iets te eten kunnen vinden, nou dat lukt wel, keus genoeg. Vanavond kiezen we beiden  voor een pizza.

Hierna lopen we nog even iets rond door het gezellige centrum, maar zijn toch redelijk gaar en we gaan naar de kamer, om een stukje te tikken en Berty zoekt wat uit voor morgen. Morgen willen we met de ferry over naar Napoli.

1. Saskia van der Meer:
    23 september 2023
    Mooi zo. Veilig over. Wat schrijf je toch leuk Jannes!!
  2. Ylonka:
    23 september 2023
    Wat schrijf je leuk blijft boeiend, op naar volgende verslag
  3. Yvonne:
    Veel vakantie plezier
  4. Lieuwe Schouwstra:
    23 september 2023
    Mooi om te lezen, leuk er een beetje bij te zijn 🤣; geniet ervan samen!
  5. Fred:
    24 september 2023
    Fijne vakantie jannes!
  6. Carool Van Kesteren:
    24 september 2023
    Tja, ik ben naar zuid Frankrijk geweest. Ik weiger te vliegen. De reis door t land is ook vakantie. En ik heb niks met Italië.
  7. Corien:
    25 september 2023
    Sorrento, zo mooi daar, geniet samen en wij reizen weer een beetje mee door het verslag. 👍🏻
  8. H J van Heerde:
    28 september 2023