In en rond Trapani

2 oktober 2023 - Trapani, Italië

2 oktober 2023 – In en rond Trapani

Na het ontbijt de auto gepakt, we gaan vandaag eerst naar Erice een plaatsje wat 750 meter boven Trapani ligt. We wilden graag met de kabelbaan naar boven, maar de maandagmorgen is de periode dat er onder houdt wordt gepleegd aan deze kabelbaan, dus dat zal vanmorgen niet gaan, in de middag wel maar onze planning is net iets anders. Dan maar met de auto de berg op. 12 kilometer slingeren naar boven met mooie uitzichten, misschien nog wel net zo mooi als in zo’n bakje. Als we aankomen is het nog mooi rustig, we zwerven wat door de steegjes en straatjes, overal weer een verrassing waar je nu weer terecht komt, her en der vind je winkeltjes, kerken, restaurantjes en een groot aantal monumentale panden. Als we weer aan de kant komen waar we ook een geweldig uitzicht hebben over Trapani, nemen we bij Pizzeria Venus een kop koffie en genieten van alles wat hierlangs komt.

Hierna slenteren we nog even door het dorpje en dan zoeken we de auto weer op en gaan weer van de berg af via de slingerende wegen. Als we beneden komen gaan we even langs bij een Lidl en kopen een en ander in. Hierna eten we nog even wat, waarna we weer onze kamer gaan opzoeken, hierna gaan we nog even een stukje aan de wandel door het centrum van Trapani, winkels die gisteren gesloten waren, waren nu open, alleen niet allemaal, want hier kennen ze ook de siësta en zijn de winkels gesloten tot een uur of 4.

We gaan aan bij een zaakje waar we een lekker glas granaatappelsap kopen en genieten van alles en iedereen die daarlangs komen. Hierna gaan we nog weer naar de kamer even relaxen en rond zeven uur gaan we op zoek naar een restaurant om iets te gaan eten. Als we lekker hebben gegeten zoeken we de kamer weer op, even stukje tikken en VI kijken.