1 maart 2024, eerste kennismaking met Madeira

1 maart 2024 - Santa Cruz, Portugal

De wekker liep wel vroeg af deze morgen 2.45 uur, ik was net goed en wel in slaap gevallen. Maar opgewekt opgestaan, want we gaan een weekje weg, dit keer een week naar Madeira, wat men noemt Het Bloemeneiland.

Madeira is een eiland wat hoort bij Portugal maar in de oceaan ligt ten westen van Afrika en net boven de Canarische eilanden, die bij de meeste mensen bekender zijn.

Binnen een uur zitten we in de auto op weg naar Schiphol, waar we rond een uur of vijf arriveren bij parkeerplaats P3, waar ik de auto voor een week achterlaat. Met de shuttlebus zijn we zo bij het vliegveld en kunnen we onze bagage inleveren én zelf door de security gaan, wat wel lekker vlot gaat, ik moet nog wel even mijn cameratas laten zien want ze zien er wel heel veel dingetjes in zitten, wat klopt, sleutelhangers, pennen en meer kleine dingen die blijkbaar op de scan voor onduidelijkheid hebben gezorgd. Dan na eerst een bak koffie, naar D86 waar ons vliegtuig van Transavia op ons wacht. Het boarden gaat ook redelijk vlot en dan wurmen we ons in onze stoelen, want veel ruimte zit er niet in de plaatsen, terwijl ik toch nog extra beenruimte heb geboekt.

Na vier uur vliegen zijn we zonder problemen geland op de luchthaven in Madeira, het Christiano Ronaldo Vliegveld, deze voetballer is op dit eiland geboren, en er is ook van alles terug te vinden van CR7, een hotel, museum, standbeeld, enz. Nadat we de koffer van de band hebben gehaald wachten we op de shuttlebus die ons naar het verhuurbedrijf voor de huurauto brengt. Ook hier verloopt alles lekker vlot en voor we het weten overhandigd een super vriendelijke dames ons een Opel Crossroad.

Dan rijden we naar ons hotel voor deze week, Hotel Solar do Bom Jezus in Santa Cruz, maar een paar kilometer van het vliegveld. We krijgen een mooie ruime kamer op de vierde verdieping met ook nog uitzicht op de oceaan. We kunnen gelukkig al gelijk een kamer krijgen en we installeren ons daar waarna we het dorpje ingaan om iets te eten want vanaf drie uur hebben we niet veel meer gehad, en het is nu 10 uur later. We nemen, lekker buiten op een terras, allebei een clubsandwich, die er wel ingaat na zo’n lange tijd niet gegeten te hebben.

Hierna pakken we de auto en rijden naar de hoofdstad van het eiland Funchal, een wat grotere stad waar de belangrijkste dingen van het eiland zich bevinden. We parkeren de auto en gaan te voet de stad verkennen. We lopen al heel wat rond, langs de haven en door het centrum, mooie gebouwen en veel mensen, van allerlei soorten, er is dus veel te zien. We pakken een terrasje en bekijken wat er hier allemaal zit en rondloopt. Hierna zoeken we de auto weer op en gaan terug naar ons hotel waar we rond 4 uur weer aankomen, even langs de supermarkt voor wat drinken en lekkers. Dan lekker rusten op bed en de F1 training bekijken op de laptop. Vanavond eten we iets in het restaurant van het hotel, want ik denk dat we het vanavond niet te laat maken, het is een lange dag geweest. Maar de temperatuur is lekker, niet zo warm als gehoopt, maar de jas hoeft niet aan, de korte broek blijft nog wel in de koffer.

Morgen maar eens zien wat we gaan doen.

1. Alie van Heerde:
    1 maart 2024
    Veel plezier en lekker genieten ☀️
  2. Ylonka:
    1 maart 2024
    Fijne vakantie, was weer mooi om te lezen 👌🍀
  3. Hennie Vosselman:
    1 maart 2024
    Leuk, daar wil ik ook al jaren heen. Maar dan in mei / juni ivm de mooie bloemen. Maar dit jaar kan dat alweer niet. Misschien volgend jaar . Heel veel plezier.
  4. Marianne:
    Veel plezier, geniet ervan
  5. J Vonk:
    1 maart 2024
    Veel plezier Jannes, moet een geweldig eiland zijn als ik Berber mag geloven.

Zoek zeker de inline piste een keer op met een geweldige view op de bergen en de ocean
  6. Greet Fikse:
    1 maart 2024
    Geniet er samen van, ik reis graag weer mee door je verhalen.
  7. Lieuwe Schouwstra:
    2 maart 2024
    Lekker genieten samen! Leuk om in je blogs weer mee te genieten 👍

Jouw reactie