Dinsdag 5 maart 2024, nog een rondje met de bus

5 maart 2024 - Machico, Portugal

Vandaag weer naar Funchal na het ontbijt, het is er wel wat rustiger als gisteren, maar toch nog aardig druk want nu ligt er één cruiseboot, waardoor er weer aardig wat Duitsers rondlopen.

Vandaag gaan we nog een rondje met de hop 0n, hop off bus, waarbij we in tegenstelling tot zaterdag nu wel enkele keren uitstappen om onderweg diverse dingen te bekijken. Dus eerst weer een stukje door het centrum, hier blijven we gewoon zitten want dit kennen we ondertussen al aardig goed. Maar als we buiten het centrum komen stappen we bij Hotel Quinta Magnolia Garden uit want blijkbaar heeft het hotel een mooie tuin. En het klopt naast aardig was sportfaciliteiten ligt er hier een mooi aangelegde tuin waar we lekker doorheen struinen. Ondertussen ook even kijken bij de tennis banen, padel, golf oefen plaatsen en er zijn ook nog squashbanen. We drinken koffie terwijl we naar het padellen kijken. Hierna verlaten we de tuin en wachten op een volgende bus. Gelukkig duurt dat niet heel lang.

Hierna toeren we weer lekker verder en we komen langs punten die we herkennen van zaterdag. Op een bepaald moment stappen we uit bij het Forum een openlucht winkelcentrum waar we even rondkijken, en waar Berty nog een paar schoenen weet te kopen, voor we verder gaan eten we hier een lekkere pasta. Dan gaan we te voet verder langs de kustlijn en langs de mooie hotels met tuinen en zwembaden. Naar het vertrekpunt van de bussen hebben we denk ik toch zeker een kilometer of vier gelopen. Net voor het centrum drinken we nog wat ik een park en een stukje verder leggen we aan voor een lekker ijsje, wat zijn ze groot hier, en lekker. Daarna lopen we verder en zoeken de auto weer op en rijden terug naar het hotel waar we onze vermoeide voeten op het bed leggen.

240304 Madeira B_0288

Ondertussen houden we een proefsessie met enkele soorten maracuja vruchten en een tweetal banaantjes. Deze hebben we gisteren gekocht op de boerenmarkt in Funchal. Iedere vrucht smaakt toch weer heel anders, de een is heel erg zuur, een andere (de grote gele) is lekker zoet, terwijl de kleine rode naar tomaat smaakt. De vrucht die op een banaan lijkt smaakt ook wel naar een tomaat. De beide banaantjes smaken ook heel verschillend, de een is erg zoet, de ander is ook wel zoet maar smaakt ook wel naar appel. Heerlijk fruit met veel vitaminen, zegt men, dus die hebben we voor vandaag wel weer gehad.

Vanavond maar eens kijken wat we gaan eten hier in het dorp.

Jouw reactie