Zondag 24 september – Dagje Napoli

24 september 2023 - Sorrento, Italië

Vanmorgen al vroeg wakker want om 7.00 uur even kijken hoe Max het doet in Japan. Nou dat gaat wel goed, dus we kunnen om 8.00 uur rustig aan het ontbijt gaan wat Margrita voor ons klaarmaakt, een tosti ham/kaas, een bol mozzarella en een tomatensalade. Die laatste twee niet helemaal onze favoriet, maar toch ook wel lekker, daarbij een fles water, een versgeperst jus d’orange en ook nog een kop koffie of thee (voor Berty). Dan komt er nog een croissant, boor mij met pistache en Berty met room. Niet een heel erg uitgebreid ontbijt, maar wel lekker. Hierna zoeken we onze spullen bij elkaar en wandelen naar de haven (heel veel treden naar beneden). Hier sluiten we aan in de rij voor de kaartverkoop voor de ferry naar Napoli. Maar als we vooraan staan zegt de dame, dat we naar een ander loket moeten want zijn hebben vandaag geen boot naar Napoli, terwijl de vlag wel voor de kiosk staan. Dus opnieuw aansluiten in een lange rij voor de kaarten naar Napoli. Uiteindelijk net op tijd gelukt, dan op zoek naar de juiste boot. Er was gezegd dat deze op nr2 zou liggen, daar gevraagd, niet de boot naar Napels, die blijkt toch op 5 te liggen.

Aan boord maakt de boot nog wel wat deining maar we komen een uur later goed aan in Napels, waar we met de Hop-on-hop-off bus willen, dus kaarten gekocht en opzoek naar het beginpunt, dat is tegenwoordig door allerlei bouwwerkzaamheden ergens anders, maar we vinden het en sluiten aan in de lange rij wachtenden. Men adverteert dat er elke 20 minuten een bus komt, nou dat kunnen ze niet waar maken. Maar na lang wachten komt er toch een bus en we zitten op de tour door het centrum van Napels. Erg snel gaat het niet want Napels is één grote file. Maar we hebben een mooi uitzicht en zien toch enkele mooie gebouwen. Als we na 45 minuten weer op het vertrekpunt komen is het eerst tijd om ergens iets te gaan eten. We vinden een leuk terras waar we beiden een pasta bestellen. Maar wat een gekkenhuis hier op het terras, de bediening loopt door elkaar, roept van alles, maar ik zie er weinig lijn in. Het eten smaakt wel goed. Dan nog even rondlopen voordat we weer naar de boot moeten. Tegen een uur of vier komen we weer aan in de haven van Sorrento waar we in het centrum nog even een terrasje pakken om iets te drinken en dan lopen we naar onze B&B waarbij we onderweg net de eerste druppels regen over ons heen krijgen. Maar verder valt het mee, we zijn er net op tijd voor de echte bui losbarst. Nu even relaxen, en dan vanavond maar hopen dat het weer droog is en we kunnen gaan eten in het centrum van het stadje.