Reisdag naar Consenza

6 oktober 2023 - Cosenza, Italië

Vrijdag 6 oktober – reisdag naar Consenza

Vandaag verlaten we Sicilië weer en rijden over het vaste land naar Consenza een tussenstop, morgen rijden we verder naar Matera. Cosenza is de hoofdstad van de gelijknamige provincie, Cosenza, in de Italiaanse regio Calabrië. De stad ligt aan de voet van het Sila-gebergte en wordt doorkruist door de rivier de Busento.

Na het ontbijt zijn we weggereden naar de ferry in Messina, eerst twee uurtjes sturen over de Autostrade en dan de boot op. Dit gaat nogal wat chaotisch maar uiteindelijk staan we op de boot om over te varen naar het vaste land. Als we hier aankomen rijden we weer verder naar Consenza waar we rond half drie de auto kunnen parkeren in de parkeergarage een paar minuten vanaf onze B&B Epoca Home. We komen binnen via een mail die ik vanmorgen heb ontvangen want we zijn er eerder als dat we normaal in kunnen checken. We zoeken de kamer even op om alles daar neer te zetten en daarna wandelen we door het centrum, onze B&B ligt aan de voetgangerszone van de stad, dus alle winkels en restaurants binnen loopafstand. Hierna nog even naar de kamer en dan gaan we weer het centrum waar we ergens gaan eten. Rond een uur of negen komen we weer op de kamer en tikken even een stukje. Morgen reizen we dus weer verder naar Matera.